icon Vissza az összes cikkhez

Online meeting? 5 tipp, hogyan vedd az akadályt hallássérülten!

Online meeting? 5 tipp, hogyan vedd az akadályt hallássérülten!

Jacqueline Drexler írása

Budapest

2019. 10. 20.

A távoli munkavégzés magával vonja a különböző kommunikációs eszközök használatát, és bár a kényelemnek ára van, a többség boldogan vállalja a telefonos vagy a virtuális megbeszélést, vagy a főnökkel egy online kávézást. Hallássérültként viszont az online megbeszélések okozhatnak problémát.

Az otthonról történő munkavégzés, közismertebb nevén „Home Office”, már itthon is egyre inkább elterjedőben van. A munkáltatók rájöttek, hogy a munkavégzés attól, hogy a kolléga otthonról intézi az ügyeket, legalább annyira hatékony, mintha az irodában ücsörögne. Sőt! Sok esetben mondhatjuk, hogy még a munkakedvre is pozitív hatással bír az otthoni környezet, ráadásul a munkáltató számára is ez egy költségkímélő megoldás lehet. 

 

Mi a kihívás?

 

Egy hallássérüléssel élő számára a csoportos megbeszélés mindig nehezebb, hiszen sokfelé kell figyelni. A hangok, az információk így könnyen elszállhatnak, ráadásul, ha mindez online történik, még a szájról olvasás lehetősége sem adott. Amikor mindenki egyszerre beszél egy többtagú meetingen, rendesen fel kell kötnünk a nadrágszárat, hogy fel tudjuk venni a beszélgetés fonalát és minden érdemi információ megérkezzen hozzánk.

 

A másik nehézség az online megbeszéléseknél a hang és a videó minősége, amit tetéz, ha a résztvevők nem a mikrofonba, vagy nemzetközi megbeszéléseknél ahogy sokszor előfordul, akcentussal beszélnek. Ahhoz, hogy ne csak csendben üljük végig ezeket a megbeszéléseket, és a végén kaparjuk össze kollégáinktól az elhangzott fontos információkat, jöjjön néhány hasznos tanács!

 

5 tipp, hogyan vedd az akadályt hallássérülten

 

1. Fordíts időt magadra, és találd meg a saját hangod, a saját módszered arra, hogyan tudsz a legbátrabban kommunikálni az online megbeszéléseken. Ahányan vagyunk, annyiféleképpen viselkedünk. Sem időben, sem habitusban nincs rá konkrét megoldás, mit hogyan csináljunk, arra viszont érdemes időt szánni, hogy begyakorold a lehetséges helyzeteket és megtaláld a csapatkommunikációdat leginkább támogató, hallássegítő eszközödet.

 

2. Keresd fel audiológusodat és kérd meg, hogy segítsen beállítani a hallókészülékedet. A beállításokat akár távolról is elvégezhetitek, amihez kérheted kollégáid segítségét is.

 

3. Egyszemélyes online találkozókhoz használd a Phonak Roger microphone-t, ami a számítógépedhez csatlakoztatva közvetlenül a hallókészülékedbe továbbítja a hangokat. Ilyenkor kérd meg nyugodtan a másik felet, hogy forgolódás helyett legyen kedves a kamerába nézni, segítve ezzel a szájról való olvasást. Ha valamit nagyon nem értesz, vagy pontosítani szeretnéd, használjátok a chat boxot, vagyis az üzenetküldés lehetőségét, ahol egyértelműsíteni tudjátok az elhangzott információt.

 

4. Többszemélyes online megbeszéléseknél, amikor melletted is ülnek kollégák, illetve a számítógépen keresztül is kommunikáltok másokkal, a Roger MultiTalker Network rendszere segít, hogy szintén a számítógéphez csatlakoztatva a megbeszélésen résztvevő összes kolléga hangját továbbítsa közvetlenül a hallókészülékedbe. Így hallhatod azt is, aki melletted áll, és azt is, aki virtuálisan, a számítógépen keresztül kommunikál.

 

5. Mindentől függetlenül a megbeszélés végén kérd megy egyik halló kollégádat, hogy küldjön egy összefoglalót az elhangzottakról írásban.

 

Megosztanád saját tapasztalatodat a témát illetően? Ha szívesen elmondanád, hogy hallássérültként hogyan oldottad meg a fenti problémát, írj nekünk! Kollégáinkkal szívesen olvasnánk beszámolódat! │ informacio@phonak.com