Vajon eszébe jutott már valakinek, hogyan lehetne könnyebbé tenni a hallássérüléssel élők számára is a reklámok, üzenetek, információk elérését, mellyel nemcsak az élményt tennék könnyebben elérhetővé számunkra, de a cég termékértékesítését, vevői bázisát is nagymértékben szélesíthetné? Ha ez eddig még senkinek sem jutott eszébe, szívesen felkapcsoljuk a lámpát, és adunk néhány tippet, hogyan teheti egy vállalkozás néhány egyszerű lépéssel siket-baráttá weboldalát.
1. Széles körű kapcsolatfelvétel
Sok vállalkozás kizárólag telefonos elérhetőséget ad meg weboldalán, ami a hallássérüléssel élők számára valóságos rémálom. Hiába a csúcstechnológia, ahol a telefont a hallókészülékkel összekötve akár kéz nélkül is bonyolíthatjuk hívásainkat, nem mindenki rendelkezik ilyen típusú eszközzel, így a beszélgetés sokszor zajos, nehezen érthető, zavaros. Éppen ezért szerencsés, ha a weboldal kapcsolati fülén egyéb lehetőségeket is biztosítanak számunkra, például e-mail, Skype elérhetőséget vagy online, élő web-chat beszélgetést, ahol leírhatjuk kérdéseinket, illetve a videó-beszélgetés során láthatjuk a másik arcát, szájmozgását, mimikáit.
2. Felirat, felirat, felirat
Kevés annál bosszantóbb dolog van, mint amikor egy ígéretesnek tűnő videó anyagot nem tudunk érdemben végignézni, mert hiába látjuk a képi anyagot, a hangból már nem jön át semmi. A feliratozás viszont sokat segíthet ezen, ráadásul nemcsak a siket és hallássérüléssel élők számára nyújtanak élményt ezzel, de a hallók számára is megkönnyítik a videó tartalmak nézését, főleg, ha olyan zárt helyen tartózkodnak, ahol a hang bekapcsolása esetleg zavaró a környezet számára.
3. Egyszerű nyelvezet
A rövid, hatékony és egyszerű mondatok mindig nyerők. Ha még a zsargont is elhagyják a mondandóból, az a hallássérüléssel élők számára még érthetőbbé teszi az üzenetet. A fotók, képi megoldások szintén hozzásegítenek a könnyebb megértéshez, ami ráadásul egy általános marketingfogás, hiszen halló és hallássérült számára egyaránt informatív megoldás.
4. A közösségi média ereje
Egy magára valamit is adó cég számára elengedhetetlen, hogy használja a közösségi média különböző felületeit. Ha a weboldalon egyértelműen feltűnik, hogy az adott vállalkozás jelen van a Facebookon, Instagramon vagy akár a Twitteren, és még a kapcsolatfelvételt is megkönnyíti ezeken az oldalakon, az számunkra kész főnyeremény!
5. Átlátható felület
A hallás nehézsége miatt olykor előfordul, hogy frusztráltak vagyunk. Ha valamit el kell intéznünk, azt szeretjük gördülékenyen tenni. Így vagyunk a weboldalakon található információkkal is, így könnyebbséget jelent, ha a felület egyszerű, átlátható és strukturált. Egy „kereső” gomb elhelyezésével még könnyebben rátalálunk arra, amiért az oldalra mentünk, így ezzel a néhány apró figyelmességgel nemcsak hálásak leszünk, de ha a termék vagy a szolgáltatás még ki is elégíti az igényeinket, akár hosszú távon is lojálisak maradunk.