icon Vissza az összes cikkhez

Siketbarát weboldal? Így szerezz új ügyfeleket!

Siketbarát weboldal? Így szerezz új ügyfeleket!

Ellie Parfitt írása

Budapest

2019. 01. 04.

A „Hogyan marketingelj okosan” témakör óhatatlanul kúszik be mindennapjainkba. A közösségi média térnyerésével mára a szakemberek száma is megnövekedett és hiába csak a szomszédunk unokájának első születésnapi fotóját néznénk meg az „Arckönyvben”, két poszt között biztos, hogy elénk ugrik minimum egy marketing tanácsadással kapcsolatos bejegyzés. De vajon gondolt már valaki arra, hogy mekkora potenciált és vásárlói bázist rejt magában a siket és hallássérült társadalom? 

Vajon eszébe jutott már valakinek, hogyan lehetne könnyebbé tenni a hallássérüléssel élők számára is a reklámok, üzenetek, információk elérését, mellyel nemcsak az élményt tennék könnyebben elérhetővé számunkra, de a cég termékértékesítését, vevői bázisát is nagymértékben szélesíthetné? Ha ez eddig még senkinek sem jutott eszébe, szívesen felkapcsoljuk a lámpát, és adunk néhány tippet, hogyan teheti egy vállalkozás néhány egyszerű lépéssel siket-baráttá weboldalát.

 

1. Széles körű kapcsolatfelvétel

 

Sok vállalkozás kizárólag telefonos elérhetőséget ad meg weboldalán, ami a hallássérüléssel élők számára valóságos rémálom. Hiába a csúcstechnológia, ahol a telefont a hallókészülékkel összekötve akár kéz nélkül is bonyolíthatjuk hívásainkat, nem mindenki rendelkezik ilyen típusú eszközzel, így a beszélgetés sokszor zajos, nehezen érthető, zavaros. Éppen ezért szerencsés, ha a weboldal kapcsolati fülén egyéb lehetőségeket is biztosítanak számunkra, például e-mail, Skype elérhetőséget vagy online, élő web-chat beszélgetést, ahol leírhatjuk kérdéseinket, illetve a videó-beszélgetés során láthatjuk a másik arcát, szájmozgását, mimikáit.

 

2. Felirat, felirat, felirat

 

Kevés annál bosszantóbb dolog van, mint amikor egy ígéretesnek tűnő videó anyagot nem tudunk érdemben végignézni, mert hiába látjuk a képi anyagot, a hangból már nem jön át semmi. A feliratozás viszont sokat segíthet ezen, ráadásul nemcsak a siket és hallássérüléssel élők számára nyújtanak élményt ezzel, de a hallók számára is megkönnyítik a videó tartalmak nézését, főleg, ha olyan zárt helyen tartózkodnak, ahol a hang bekapcsolása esetleg zavaró a környezet számára.

 

3. Egyszerű nyelvezet

 

A rövid, hatékony és egyszerű mondatok mindig nyerők. Ha még a zsargont is elhagyják a mondandóból, az a hallássérüléssel élők számára még érthetőbbé teszi az üzenetet. A fotók, képi megoldások szintén hozzásegítenek a könnyebb megértéshez, ami ráadásul egy általános marketingfogás, hiszen halló és hallássérült számára egyaránt informatív megoldás.

 

4. A közösségi média ereje

 

Egy magára valamit is adó cég számára elengedhetetlen, hogy használja a közösségi média különböző felületeit. Ha a weboldalon egyértelműen feltűnik, hogy az adott vállalkozás jelen van a Facebookon, Instagramon vagy akár a Twitteren, és még a kapcsolatfelvételt is megkönnyíti ezeken az oldalakon, az számunkra kész főnyeremény!

 

5. Átlátható felület

 

A hallás nehézsége miatt olykor előfordul, hogy frusztráltak vagyunk. Ha valamit el kell intéznünk, azt szeretjük gördülékenyen tenni. Így vagyunk a weboldalakon található információkkal is, így könnyebbséget jelent, ha a felület egyszerű, átlátható és strukturált. Egy „kereső” gomb elhelyezésével még könnyebben rátalálunk arra, amiért az oldalra mentünk, így ezzel a néhány apró figyelmességgel nemcsak hálásak leszünk, de ha a termék vagy a szolgáltatás még ki is elégíti az igényeinket, akár hosszú távon is lojálisak maradunk.