icon Vissza az összes cikkhez

Utazás hallássérüléssel? Válassz okosan légitársaságot!

Utazás hallássérüléssel? Válassz okosan légitársaságot!

Lisa A. Goldstein írása

Budapest

2019. 09. 10.

A légitársaságok manapság kapnak hideget-meleget. Szó se róla, a turizmus fejlődésével felhígult a szolgáltatások minősége, ami hallássérüléssel élőként még nagyobb kihívást jelent a repülős utazások során. Arra, hogy mivel érdemes felkészülni a repülős utazásra, írtunk már korábban. Most viszont azt vesszük górcső alá, milyen újdonságokkal rukkoltak elő bizonyos légitársaságok annak érdekében, hogy hallássérüléssel is élvezet legyen a repülővel történő utazás.

A Delta kiemelkedik és jelnyelvet nyújt

 

Egyre több légitársaság ismeri fel a jelnyelv fontosságát az utasokkal való kommunikáció során. Ennek eredményeként a Delta idén nyáron bevezette, hogy a légikísérők által viselt jelvényen a beszélt nyelvek mellett az általuk használt jelnyelv is feltüntetésre kell, hogy kerüljön. A Delta alkalmazottai összesen több mint 300 jelnyelvet ismernek, ezek közül tünteti fel mindegyik alkalmazott azt, amelyek segítségével kommunikálni tud az utasokkal.

 

Ed Bastian, a Delta vezérigazgatója LinkedIn posztjában elmondta, hogy a légitársaság célja összekötni a világot, amely számukra az emberek utazásának megkönnyítésével kezdődik. Bár az akciót kis lépésnek tartja, mégis hatalmas erejű változásnak tekinti annak érdekében, hogy a világ egy kisebb, mégis sokkal befogadóbb hely legyen. Az ötlet bevezetése néhány, hallássérült utasokkal történt incidens során bontakozott ki, amely ezzel a lépéssel már a jó irányba halad.

 

A Virgin Atlanta Airways kollégái ez év eleje óta szintén tudatosan figyelnek a hallásveszteséggel élő utasokra. Az ő kezdeményezésük egy „rejtett jel”, ami a repülőjegyen, vagy egy kitűző formájában jelenik meg. Ennek birtokában a légitársaság kollégái felismerik, hogy kik azok az utasok, akiknek segítségre van szükségük. A brit jelnyelv bevezetése szintén megtörtént, amely bár minden járaton még nem, de a nemzetközi járatokon már elérhető.

 

Szöveg alapú ügyfélszolgálat

 

A Spirit Airlines szintén új szolgáltatás bevezetésével lépett fel szeptember 1-jével: az ügyfelek már szöveg alapú ügyfélszolgálati segítséggel foglalhatnak jegyet, ellenőrizhetik járataikat, intézhetik ügyeiket és tehetik fel kérdéseiket a Pittsburgh Nemzetközi Repülőtér által üzemeltetett Blue Sky segítségével. Az új szolgáltatás célja, hogy kényelmesebb és magasabb minőségű kommunikáció alakuljon ki mind a belföldi, mind a külföldi utasokkal, melyhez a WhatsApp és a LivePerson együttműködését vette igénybe. A WhatsAppnak világszerte 1,5 milliárd felhasználója van, és a világ minden részén egyre elterjedtebb kommunikációs applikáció. 

 

Tudtad, hogy…

 

- az amerikai repülőtereken a hurok-technológiát 2017-es bevezetése óta folyamatosan alkalmazzák?

- a Phoenix Sky Harbor Nemzetközi Repülőtéren új videó-kiszolgáló tabletet üzemeltet a 4. számú terminálján, ami segít a siket és hallássérült utasoknak a tájékozódásban?

- további 5 tabletet terveznek beüzemelni a reptér egyéb területeire is ez év végéig?

- az utasok jelnyelv tolmácsok segítségét kérhetik ezeken keresztül, illetve feltehetik kérdéseiket az utazásukkal kapcsolatban?

- a tabletek rendelkeznek CaptionCall applikációval? 

 

A technológia folyamatosan fejlődik! Válaszd ki kedvenc Phonak hallókészülékedet, pakold be a bőröndödbe a vezeték nélküli, hallásodat segítő szetteket és irány a világ! Jó utat kívánunk neked!